(Od Ljuby Stojanovy-Stojčevy) Naše škola aktivně zapojuje žáky do mezinárodní online projektové výuky prostřednictvím platformy Evropské komise eTwinning. Tato metoda, kombinující výuku angličtiny s propojováním předmětů (metoda CLIL) a projektovou prací, umožňuje žákům vystoupit z lavic a stát se ambasadory svého regionu. Pod vedením učitelek L. Stojanovy-Stojčevy a V. Zikové si žáci procvičují nejen jazykové dovednosti, ale i klíčové kompetence pro život v 21. století, např. kritické myšlení a spolupráci v mezinárodních týmech.
Stereotypy pod mikroskopem (STEAM)
Skupina A1 ze 4. A se zapojila do projektu "Breaking the Code: Stereotypes under the STEAM Microscope" (partneři z Řecka, Turecka, Itálie a Ukrajiny). Tento měsíc se prostřednictvím angličtiny zaměřují na přírodní vědy. Pomocí jednoduchých experimentů z fyziky, biologie a chemie žáci zjišťují, že mnohé stereotypy nemají vědeckou oporu. Učí se kriticky myslet a spoléhat na fakta, nikoli na domněnky.
Kultura a tradice
Žáci z 2. a 3. anglické skupiny tříd 1.C, 1.D a 5.A spolupracují na eTwinningovém projektu "Divided in Languages, United in Culture" s rakouskou školou z Krieglachu. Poznají české a rakouské kulturní zvyklosti, naučí se připravovat tradiční dobroty z obou krajin, budou tancovat, zpívat a diskutovat, čímž upevňují své evropské povědomí.
Příběhy ulic
Skupina A2 (2. C, 2. D a 6. A) se v projektu "Streets" vydává na průzkum ulic svého města. Studenti zkoumají jejich historii a významné osobnosti. Své poznatky budou prezentovat partnerům z jiných zemí (Chorvatska, Řecka, Španělska, Francie, Turecka a Jordánska) formou videokonferencí. Projekt posiluje digitální dovednosti, vztah k místnímu dědictví a učí žáky využívat digitální nástroje v terénu.
Mezinárodní projekty v eTwinningu tak efektivně proměňují výuku angličtiny v aktivní a smysluplnou zkušenost, která připravuje žáky na život v propojeném světě.