(Od Ljuby Stojanovy-Stojčevy) Studenti 2. skupiny anglického jazyka ze tříd 6.A, 1.C/4 a 1.D/4 se aktivně zapojili do fascinujícího projektu nazvaného „Poetry Station“. Tento mezinárodní projekt, který propojuje naše žáky s jejich vrstevníky z Turecka, Itálie a Rumunska prostřednictvím platformy Evropské komise eTwinning, nabízí jedinečnou příležitost prozkoumat svět poezie a zároveň rozvíjet jazykové, digitální a mezikulturní dovednosti.
Naši žáci se učí spolupracovat jak v národních, tak i v mezinárodních skupinách. Tradičním projektovým úvodem je představování všech účastníků. Žáci vyrábějí digitální materiály o naší škole a o Břeclavi a takto šiří kulturní povědomí o České republice mezi svými vrstevníky z partnerských krajin. Zároveň poznávají jiné školy, města a země, aby pochopili kulturní kontext každého partnera. Součástí projektu jsou také on-line setkání učitelů a žáků, která posilují vzájemné vazby a umožňují on-line komunikaci v reálním čase.
Během projektu se studenti ponořili do rozmanitých aktivit, které poezii přibližují netradičním a interaktivním způsobem. Každý žák si mohl vybrat úkoly, které ho zajímají nejvíc, zapojit se do práce jednotlivých skupin a podílet se na výstupech. Vznikají biografické postery anglických a národních básníků. Jedna z nejzábavnějších aktivit je hraní rolí, kde žáci kladou otázky různým autorům. Další účastníci projektu si vyzkoušeli roli samotných básníků a ztvárnili jejich osobnosti a tvorbu. Kromě ztvárnění významných literárních postav se naši žáci zapojili do výzkumu témat a poselství básní. Další tým vytváří zdařilé animace inspirované poezii, což rozšiřuje digitální rozměr projektu. Vrcholem projektové spolupráce je tvorba společné digitální knihy, „příběhu na pokračování“ o Shakespearovi, na které se podílí žáci ze všech partnerských škol. Neopomněli jsme zamyslet se nad úlohami poezie v současném digitalizovaném světě, ani na pravidelnou zpětnou vazbu účastníků projektu.
Projekt „Poetry Station“ nejenže rozvíjí jazykové a literární dovednosti našich studentů, ale také je učí spolupráci, kreativitě a digitální gramotnosti. Propojení s partnery z Turecka, Itálie a Rumunska zároveň obohacuje jejich mezikulturní povědomí a ukazuje, jak krásně se může poezie stát mostem mezi různými kulturami. Těšíme se na další fáze projektu a na výsledky této inspirativní mezinárodní spolupráce!